Зберігання ільменіту: просте рішення зменшило витрати електроенергії і оптимізувало логістику


На ЗТМК продовжують впроваджувати заходи, спрямовані на економію енергоресурсів і підвищення безпеки виробничого процесу.

Мабуть, крокуючи біля дільниці виробництва вапняного молока та нейтралізації промислових стоків цеху №20, ви колись помічали чорний “пісок”, насипаний на площадці складу сировини. Це ільменіт, без якого неможливе титано-магнієве виробництво. Такий титанистий залізняк разом з вуглецевим відновником плавлять у рудно-термічних печах цеху №2 до отримання шлаку, що рухається за технологічним ланцюжком далі, й чавуна, який відвантажується споживачу.

Зберігання ільменіту на відкритій естакаді донедавна спричиняло ряд труднощів при подальшій роботі з ним. Ця сировина просочувалася вологою, що призводило до більших витрат електроенергії, яку потрібно було витрачати на висушування ільменіту. До того ж, існував ризик, що вода, нагріваючись у печі, розкладеться на кисень і водень, які можуть у певних пропорціях становити загрозу вибуху. Забезпечити правильний технологічний процес — це першочергове завдання, тому  рішення організувати місце, де ільменіт буде захищений від атмосферних опадів, було надзвичайно важливим.

Робота у цьому напрямі вже ведеться. Зараз проектно-конструкторським відділом разом з технічним управлінням опрацьовується питання переобладнання чотирьох силосних башт цеху №2 під зберігання концентрату, а проміжним рішенням, запропонованим директором технічним Ігорем Сізіковим, стало обладнання приямку для ільменіту на дільниці плавки сировини і шихти. Зараз концентрат закуповується невеликими партіями, доставляється на наше підприємство вантажним автотранспортом безпосередньо у цех №2 і відразу береться у роботу. Чорний “пісок” з гірничо-збагучувального комбінату самоскидом зсипається у приямок, який раніше призначався для розвантаження залізничних вагонів. Залізнична колія біля нього була демонтована, обладнана під’їзна дорога, також розібрано частину стіни над існуючими воротами, завдяки чому вантажній платформі автомобіля при її підйомі не здійснюється перешкод. До речі, планується замінити розпашні ворота на ролетні, які будуть закривати зверху донизу увесь отвір у стіні.

Випробування нововведення, які пройшли минулого місяця, завершилися успішно. Все це — спільна заслуга працівників проектно-конструкторського відділу, служби будівництва, технічного нагляду та ремонтів, цеху №2 і технічного управління, які втілили важливу ідею у життя.